Voorbereiding in volle gang - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjan Tini - WaarBenJij.nu Voorbereiding in volle gang - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjan Tini - WaarBenJij.nu

Voorbereiding in volle gang

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

06 Juli 2009 | Nederland, Alkmaar

De reis begint al aardig dichtbij te komen. Voorbereidingen zijn in volle gang.

De trekkerstent van Nico is opgezet (ter vermaak maar ook met de nodige hulp van de buren) op het grasveldje voor bij Annemieke.
Prachtig tentje: dubbeldaks, prima te doen voor 2 vrouwen op smalle luchtbedjes, aan beide zijde een ritssluiting, dus geen gekruip over elkaar heen. 20 lichte haringen en 2 lijntjes geleend van de buren!

Nu nog de matjes. Tini heeft van een partij (!) gebracht door broer Jos er al één uitgezocht, geprobeerd en goed bevonden. Annemieke had niet zoveel mazzel, de selfinflating mat liep ’s nachts met daar bovenop boeken en nog ander zwaar materiaal helemaal leeg. De test krijgt een herhaling met een andere matras.

Inentingen zijn gecontroleerd of gehaald.
Verder hebben we in begin juli al aardige temperaturen gemeten in Alkmaar en omgeving. Dit weekend tot 29 graden Celsius mag wel behoorlijk zijn voor Nederlandse begrippen. Noodzaak van water, zonnebrand en bedekking is nu wel duidelijk. Mijn lichaam moet er erg aan wennen. Gezicht loopt aardig rood aan en de handen en voeten gaan zwellen. Straks maar de voetjes in de bergschoenen laten…

Al gekeken op de site van Istanbul. O wat is dat gemakkelijk zo dat kijkje via Google, je ziet zo de metro met het lijnennet en daarnaast de route naar het busstation. Sedat adviseerde om rechtstreeks naar Edirne te gaan met de bus. En ja dat is wel heel goed te doen. Zijn we daar na de ochtendvlucht en bustocht op tijd om nog wat te bekijken in deze stad.

Gepuzzel van welk shirt wel en welk shirt niet begint. Wel sokken met de benaming Cool kopen of toch maar de oude vertrouwde meenemen? Hoeveel pleisters zal ik meenemen? Moet ik nu wel of niet het gezondheidspaspoort meenemen? Wel of niet de slaapzak mee en nog meer twijfels.

De leuke voorbereidingen zijn dit en ach veel om het lijf zal het niet hebben met maximaal 9 tot 10 kilo!

Verslag uit: Nederland, Alkmaar

Laatste paar dagen in Turkije

08 Augustus 2009

14 - Feestje en scheerpartij
Marjan

Hi welkom bij Sultanstrail! Wij: Tini, Annemieke en Marjan gaan eind juli vanaf de Bulgaarse grens naar Istanbul lopen. Dit gaan we niet alleen doen. Sedat Cakir is op zaterdag 25 april al vanaf Zandvoort gaan lopen en het laatste gedeelte gaan we met hem en nog 9 andere, op papier zetten. Een wandelroute van ong 200 tot 280 km in het Europese gedeelte van de grens Bulgarije / Turkije naar Istanbul. De bestaande pelgrimsroute vanuit Europa door Turkije naar Jeruzalem loopt daar grotendeels langs een snelweg. Het is de bedoeling dat we een stillere route in kaart gaan brengen. Loop je via deze site met ons mee?

Actief sinds 26 April 2009